Museumsvert tilkallingsvikar

Verdensarvsenter for bergkunst - Alta Museum har som oppgave å bevare, formidle og forske på Altas bergkunst og kultur- og naturhistorie. Bergkunsten i Alta er en av åtte norske oppføringer på UNESCOs verdensarvliste. Museet er en av Finnmarks største turistattraksjoner og i løpet av noen hektiske måneder kommer besøkende fra hele verden for å oppleve bergkunsten og Altas spennende historie.

Kan du tenke deg å jobbe på en av Altas mest spennende arbeidsplasser?
Vi trenger flere museumsverter for tilkallingsvakter, både dagtid, kveld, ukedager og helg!

Arbeidsoppgaver:

• Billettsalg og informasjon til gjester om verdensarven og museet
  • Salg, varepåfylling og ordensoppgaver i museumsbutikken
  • Enkle kafeoppgaver og oppfølging av IK-mat
  • Guiding i utstillinger og verdensarven
  • Forefallende oppgaver

Museumsvertene må snakke norsk og minimum ett fremmedspråk. Fremmedspråket må beherskes på et nivå som gjør søkeren i stand til å guide på det (fortrinnsvis engelsk, tysk, fransk, italiensk, nederlandsk eller spansk). Museumsvertene må delta på obligatorisk opplæring og kurs. Søkerne må være fylt 18 år.

Ta kontakt for en uforpliktende samtale på telefon 90202030 eller send søknad og CV til anita.tapio@altamuseum.no!