Kurs i hønsestrikk med Anna Bauer

Workshop Lørdag 19.10. - kl 10:00 til Søndag 20.10. - kl 16:00

Har du vært på museet i det siste og sett utstillingen «Lek med det ukjente: Anna Bauers fargerike univers»? Kanskje du til og med har fått lyst til å lære deg hønsestrikk? Da er du på rett sted! 19. og 20. oktober kommer Anna Bauer til Alta og skal holde kurs i hønsestrikk.

Vi skal få vite historien bak hønsestrikk. Det blir inspirasjon, teknikktips, fallgruver, komposisjon, mønsterkavalkade og selvfølgelig mye strikking! Vi blir kjent med hønsestrikk gjennom å strikke et mindre prosjekt, f.eks. votter, pannebånd, mobiletui o.l.

Ta med egne strikkepinner, runde og/eller strømpepinner nr 2,5 eller 3. Vi selger ferdiglagde garnpakker med Rauma Finull til en hyggelig pris (7 nøster for 350,-). Du kan også ta med eget garn. Du må ha grunnleggende strikkeferdigheter. Kurset holdes på svensk.

Kurset går over to dager kl.10-16 og inkluderer lunsj. Har du allergier eller matpreferanser vi bør ta hensyn til, send oss en epost daria@altamuseum.no.

Pris: 950,-

Skriv ut billetten eller ha den på mobil når du kommer på kurset.

Det er kun 15 plasser på kurset.

Anna Bauer er en svensk kunstner/kunsthåndverker med tekstil som sitt viktigste materiale. Hun har utgitt flere bøker. Anna Bauer er utdannet innenfor tekstilkunst, motedesign, teaterkostyme og mønsterkonstruksjon.